čtvrtek 1. srpna 2024

Klenová - sochařský park na hradě

Pár dní z letošních prázdnin jsem strávila v Pošumaví, Bárt tu byl nedaleko na táboře a já jsem "dělala záchranu". Nakonec jsem si to tu skvěle užila. První zastávka cestou z Prahy vedla na hrad Klenová. Už roky jsem se sem chtěla podívat, ale je to z ruky. Tak konečně! 

Ve vzdálenosti 13 km západně od Klatov nedaleko česko-německých hranic se nachází rozsáhlá zřícenina významného středověkého hradu Klenová, k níž byl v 19. století přistavěn novogotický zámek. V druhé polovině 19. století vyrostl v nejbližším okolí ucelený urbanistický komplex obytných a hospodářských budov (sýpka, vila, kaple sv. Felixe, statek). Na Klenové najdete historickou expozici z dějin hradu a zámku a několik výstav špičkového českého i zahraničního umění. Z hradu se nabízí jedinečné výhledy na centrální Šumavu. Hrad a zámek Klenová spravuje Galerie Klatovy / Klenová.


Jedna z variant obří židle od Magdaleny Jetelové.

Býk z corridy (z roku 1977) od Vincence Vinglera
Jaroslav Róna: Sépie

Žádné komentáře:

Okomentovat