neděle 12. června 2022

Ve Zlíně na filmovém festivalu

Filmový festival pro děti a mládež ve Zlíně, to býval za mého mládí pojem (jen se to město tenkrát jmenovalo Gottwaldov). Nicméně Gottwaldov i Zlín byl vždycky daleko a až na jednu krátkou návštěvu za studií jsem se sem nikdy pořádně nedostala. Tenhle víkend jsem si to ale vynahradila. Vyrazila jsem s kamarádkou právě na ten festival, byť to tentokrát nebylo ani tak o filmech, jako spíš o památkách a zážitcích.

V pátek jsme zvládly zdejší příjemnou restauraci Bistrotéku Valachy (vynikající Tatarák po našem s lanýžovým krémem, sušeným žloutkem a hranolky), a protože přestalo pršet, tak i koncert Čechomoru. Hrozně mě překvapil frontman František Černý, málem jsem ho nepoznala... Stárneme holt všichni... Koncert se konal venku, u institutu 14/15, mezi těmito dvěma budovami. Stály jsme docela blízko a užily si to. 












A pak už jen přesun do hotelu a spát. 

V sobotu nás čekaly památky související s Tomášem Baťou - viz samostatné příspěvky (mrakodrap, památník, muzeum a dům), krom toho jsme si ale stihly prohlédnou město a nasát festivalovou atmosféru. Počasí se vydařilo, takže všechny ty hojné aktrakce pro děti byly doslova obležené. Nadchlo mě šlapací auto ve tvaru vysokozdvižného vozíku, to mít v době, kdy se do něj Bartoloměj vešel. Stihly jsme navštívit i jedno kino - animák Náměsíčníci, který byl ovšem dosti příšerný (anebo já už nejsem na tyhle uřvané a rychle ubíhající filmy s minimem děje, který ještě navíc drhne, zvyklá).  Večer ovšem byla zahradní párty v domě Marie a Tomaše Baťových. Koncer Dashy, dobré jídlo a celebrity byly:-)



















































V neděli jsme přijemně posnídaly, dost šíleným taxikářem jsme se nechaly odvézt na nádraží v Otrokovicích a nasednutím do vlaku hezký víkend zakončily. 

Žádné komentáře:

Okomentovat