neděle 13. května 2018

Férová snídaně v Poděbradech

Libí se mi koncept férových snídaní - jednou za rok se sejdou sousedé, udělají si piknik a společně posnídají jídlo, které si donesou. Optimální je, když se jedná o jídlo vyrobené z lokálních nebo férově vypěstovaných potravin a když při tom nevznikají zbytečné odpadky. Férové snídaně se pořádají od roku 2011 vždy u příležitosti Světového dne fair trade. 

Ještě se mi ale ani jednou nepovedlo na férovou snídani vyrazit - vždy do toho něco vlezlo. Letos to ale bylo jinak -  povedlo se mi navštívit tuhle akci v Poděbradech, kde jsem byla se svými kamarádkami na odpočinkovém víkendu. Organizátorem akce byla Hotelová škola, vyšší odborná škola hotelnictví a turismu Poděbrady, která se postarala o výborné občerstvení. Akce byla součástí otevření lázeňské sezóny a sešla se tu pěkná řádka lidí, vč. lázeňských hostů. Ochutnaly jsme staročeské speciality, poležely si na piknikové dece, byla to paráda. Moc jsem si to užila - na příští rok si dávám závazek, že určitě vyrazím u nás v Liberci a pokusím se i něco uvařit/upéct:-)

Pár fotek pro inspiraci.













Nedaleko piknikových dek férové snídaně pak probíhala prodejní výstava "zahradních soch". Nenakoupila jsem, ale některé si u babičky na zahradě představit umím:-)






Žádné komentáře:

Okomentovat